Söker kryssekerfälgar 17" till E31

  • Jag söker de klassiska Kreuzspeichen-Styling som satt på CSi-modellen. Gärna fem stycken, men fyra stycken duger också.


    Mejla och berätta vad du har: mixtus snabel-a telia.com

  • Ja skall du ha denna typ av fälg som du skriver om så håller den följande mått ej 16 tum.

    8er E31




    außer CSi7,5x16235/50R16 ET 15

    Du kan ju titta på följande sida så ser du vilka typer som levererades.
    http://felgenkatalog.auto-treff.com/
    Tror nog att du menar följande fälg

    8er E31


    8x17vorne235/45R17 ET 10
    9x17hinten265/40R17 ET 19

    Om det är dessa som du är intresserad av så kan du höra av dig eftersom jag vet var det finns 4 st.

  • Tack för svar Per!


    När jag tittar i min originalkatalog från 1995 så står det att 16 tum levererades till 840Ci och 850Ci samt 17 tum till CSi - de senare med precis de mått du anger. Så jag är inte helt med på vad du menar med att 16 tum levererades till CSi.


    Hur som helst så verkar du har rätt i att Kreuzspeichen-Styling inte var "original" - det var BMW Individual. Av bilderna i samma katalog framgår det mycket riktigt att "Über die serienmäßigen Leichtmetallräder hinaus könne Sie Ihrem BMW 8er z.B. mit dem aufwendig konstruierten zweiteiligen Verbundrad im klassischen Kreuzspeichen-Styling zusätzlich eine exklusive Note verleihen". Däremot var jag övertygad om att denna fälg var 17-tum, men kanske har jag fel?


    Skicka gärna länken!


    Tyvärr så verkar det inte finnas med några länkar i ditt mejl.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!