Warmloop probleem

  • Hoi Liefhebbers,
    geloof het of niet mijn collega en ik hebben vorig jaar 2 850-ers uit Duitsland gehaald. 1 x '94 850Ci Montreal blauw en 1 x '94 CSi zwart.
    Helemaal te gek natuurlijk, maar ze hebben wel wat werk: interieur, boordcomputer, lekkage etc. Op zich leuke klussen om zelf te doen zeker als je ook nog een brug en alle tijd hebt.
    De Ci is eigenlijk voor de verkoop maar intussen zijn we er verliefd op geworden dus wie weet.
    Zoals gezegd staan de auto's al een tijdje stil en zo nu en dan starten we ze ff: vooral de CSi met sportuitlaten geeft een wereld geluid.
    De auto's zijn nog niet ingevoerd en omdat we kwajongens zijn rijden we soms ook nog een klein rondje over de openbare weg.
    Tijdens het laatste (iets grotere) rondje met de Ci viel het mij op dat zodra de auto stilstaat de temperatuur snel oploopt en ook de kachel blaast dan geen warme lucht meer. Zodra ik iets meer gas geef (>1000 rpm) dan zakt de temperatuur en blaast de kachel weer warme lucht.
    Blijf ik stationair dan gaat de wijzer in het rood tenzij ik de kachel op 28 zet!
    Voordat wij de waterpomp en thermostaat openschroeven vroeg ik me af of iemand dit probleem kent en wellicht een oplossing weet.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!