Beiträge von Pelle

    Hej!
    Vet att några har frågat efter nycklring med siffran 8. Jag har fundering på att tillverka ett antal om det finns ett intresse. Dessa kommer att tillverkas i silver och ett beräknat pris på ca 7-800:- plus frakt. Utseendet kommer att likna 3 an på följande länk [LÄNK] Svara gärna på denna tråd om ni anser att detta kan vara intresant och finns ett intresse så kommer jag att plocka upp beställningar i ett senare skede då det kommer att finnas bilder på hur slutprodukten ser ut.

    Thanks for your explanation, just wanted to hear if anyone has made this maneuver. Will probably be to lift out of the windows to get it perfect, would have removed the bird shit that burned into the varnish.

    Well my thought was to paint the ceiling and avoid a patent extension on the banner without picking out the windows. The strips are in good condition but if these should fail, it becomes to replace them. I've read the repair manual to bars on the windows when installing windows.

    Hello
    Is there anyone who can tell whether it is possible to change the trim around the front and rear window without picking out the windows

    Nej ingen egen lack, nej jag tror inte du kommer att skämmas för det skall ingen när man kör denna typ av bil. Kommer du till Gunnebo slott i dag då det är julfika mellan 12 - 14?

    Hej!
    Vad gör ni med era bilar nu under vintern? Berätta gärna vad ni skall eller håller på med, tror nog många kan få inspiration av era arbeten.

    Själv har jag bytt ut fronten mot en M samt slipar ner ett par 10,5 tum Alpina fälgar som skall lackas om.

    Härmed inbjudes alla E31-ägare till en träff "Glasbruksrunda" den 14/5-2011. Preliminärt program:

    Lördag 14/5
    Kl 09.00 Samling Atracco Auto AB. [LÄNK]
    Information om företaget och rundvandring. Fika.

    Kl 11.00 gemensam avfärd mot Kosta, V25 mot Kalmar.

    Kl 12.00 uppställning av bilar. Gemensam lunch på Kosta Art Hotel.
    [LÄNK]

    Kl 13.00 Föredrag av Torsten Jansson, New Wave Group. [LÄNK]

    Kl 14.30 Gemensam fika och fruktstund

    Kl 15.00 Fotografering av uppställda bilar.

    Därefter fria aktiviter så som shopping och eventuell incheckning på hotellet.

    Kl 19.00 Återsamling för mat och prat

    Tiderna är preliminära men föredragshållaren är bokad! Lokal press och media är informerade och intresserade av att skriva en artikel i en kommande motorbilaga om denna träff.

    Kostnader för mat är ej fastställd men ska förhandlas fram då antalet deltagare är fastställd.

    Kostnader för eventuell hotell övernattning i Växjö och Kosta kan även förhandlas.

    Låter ovanstående roligt och intressant, välkommen med din anmälan! Vänligen skriv huruvida övernattning i Växjö och eller i Kosta är av intresse och hur många personer. Glöm inte att skriva ditt namn och adress, då en personlig inbjudan kommer att skickas ut.

    Skicka din anmälan till: "vipabackgatan@gmail.com"[/email]

    Vänliga hälsningar
    Lennart Jönsson
    Hovmantorp

    You are hereby invited all E31-owner for a hit, "Round Glass Works" on 14/5-2011. Preliminary program:


    Saturday 14 / 5
    09.00 Coalition Atracco Auto AB. [link]

    Information about the company and tour. Refreshments.
    11.00 common departure to Kosta, V25 v Kalmar.
    At 12.00 the parking of cars. Lunch at Kosta Art Hotel. [link]
    13.00 Lecture by Torsten Jansson, New Wave.Group [link]
    14.30 Common coffee and fruit
    15:00 Photo Shooting of established cars.
    Thereafter, free activities as shopping and checked-in.to Hotel
    19.00 Reassembly for food and conversation


    The times are tentative, but the speaker is booked! Local press and media are informed and interested in writing an article in motor newspaper.


    Cost of food is undetermined but should be negotiated when the number of participants is determined.


    Costs of any hotel accommodation in Vaxjo and Kosta will be negotiated.
    Sounds above fun and inetresting, feel free to signup! Please state whether night in Växjö, or the cost is of interest and how many people. Do not forget to write your name and address, then a personal invitation will be sent out.
    Send your interest to: vipabackgatan@gmail.com


    Sincerely,
    Lennart Jönsson
    Hovmantorp

    Hej!
    Ja har man inte något att göra så kan man ju alltid gå ut i garaget och lägga ett par timmar:laugh:, skall bli trevligt att se på ditt motor rum när du är klar för jag kan ju tänka mig att den kommer att glänsa som resten av din bil:cool:
    Som Fabrice sa till mig "The queen should be clean":grin2:

    Zitat von Ben Dover;83572

    Köpte min i oktober. mitt första inlägg här :winkwink:
    Hänger lite på autopower också



    Hej Ben!
    Trevligt att se dig på detta forum, här kan du hitta hur mycket mat nyttigt samt om du har problem och beskriver det eller har andra funderingar så kan jag lova att du kommer att få svar, skriver du på engelska så har du flera hundra andra 8 ägare som säkert kan ge dig svar. Jag hoppas att du kommer att bli en medlem i sveriges E31 klubb som kommer att skicka ut information inom en snar framtid, skicka mig gärna ett meddelande eller mail med din adress och tele nr till mig så kan jag hålla dig informerad.
    Hoppas att du trivs med din bil och att den kommer att ge dig många trevliga mil.

    Du har fortfarande chansen den är inte såld ännu men han tog bort annonsen eftersom han blev ner ringd, 115 stooora.

    Zitat von Mixtus;83222

    Hoppsan! Ja, då kanske man skulle ha varit där och huggit. Tack för bilderna Per.