Superchargerproject

  • De tuner is langs geweest, het is geen probleem om een dubbele supercharger te bouwen.
    Wel moet het vat van de ruitensproeier verlaagd worden, UAC, hydrovat en oliefilter verplaatst, vin verlengt, maar dat is te doen zonder erg hoge kosten.
    We begrenzen het eerst op 450 pk, maar we plaatsen wel 2 intercoolers, dan kan ik hem opschroeven naar 600 pk
    De intercoolers moeten in Australië speciaal gebouwd worden, want we hebben niet zoveel ruimte in ons aanzuigsysteem.
    Dan wordt er nog een oliekoeler op gezet om de hitte wat minder te laten worden.
    Er komt een stikstofinstallatie op om ook te koelen als het nodig is, dumpvalves, zowel op inlaat als uitlaat, als het kan de M8 haaienvinnen, want koelen is het grootste probleem.
    Daarom komen er nog drie difusors onder de motor, apart openair filters, grotere sproeiers, nieuwe chips, etc.
    Dan moet het zonder problemen kunnen.
    Als het werkt, we laten hem officieel testen op de rollenbank, dan is het ook aangetoond.
    Tezamen met de 391S-diff moet de 4 seconden makkelijk haalbaar zijn en top ver over de 300k.
    Ik ga voor 450 echte pK's op de achterwielen, niet in de motor.
    Vortech, Rotex, etc., komen er niet op omdat ze een te hoog toerental moeten hebben voor rendement, te snel inkomen en dat is nu juist funest voor kop en versnellingsbak.
    Ik krijg een charger die al op 600 toeren inkomt en over de hele linie z'n vermogen levert.
    De intercoolers zijn nodig om alles te koelen en de lucht te comprimeren, uiteindelijk komen er ook veel grotere sproeiers op, e.e.a. is al getest op de 7-serie, dus dit bleek de beste oplossing).
    Het zal zoeken worden wat en hoe het beste is, want ik wil geen probleemauto creeren, maar een klein risiko heb ik er wel voor over.
    De speciale bak gaat er nog niet onder, volgens de tuner kan de bak toch echt wel die 450 pK aan, waarschijnlijk ook de 500, alleen je moet er wel met beleid mee om gaan.
    De motor zal, mits echt warm gedraaid, er geen moeite mee hebben, de warmte afgifte is echter wel een zorg.
    Dit is alvast een eerste start, word dus vervolgd!

    E31, the road to go!:winkwink:
    Dick
    President BMW Club E31 Nederland
    President BMW 8er Clubs International(B8CI)
    President Federatie Nederlandse BMW Clubs(FNBC)
    President BMW Auto Clubs Nederland(BACN)

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!