Hvor mange scandinaver er det her?

  • Da har vi fått et nytt forum, men hvor mange scandinaver er det her inne?

    Jeg bor i Stavanger i Norge, og har hatt min 90 850 i 2 år nå.
    Fram til nå har jeg snakket med 7-8 i Norge med e31, så vi er ikke mange.

    Hadde vært bra om vi kunne få til litt aktivitet på den scandinaviske delen av forumet, info om treff og lignende i de forskjellige landene.

    Ha en fin sommer alle sammen

    -Egil (thats my name)

    1990 850IA Hartge SC
    2012 M550d Touring

    If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

  • Hannes från Lund, Sverige!


    Hej på er!

    Kul att se ett antal Skandinavier här på 8er.org!

    Hannes här, från Lund i södra Sverige. Kommer vara aktiv här på forumet, framförallt de Svenska (Skandinaviska) delarna.

    Noggie, vi saknade dig på träffen i juni. Hoppas du hade det bra i Sibirien. Ville verkligen se dina feta fälgar... Fick hålla till godo med Fabrice M6-fälgar och det var inte fy skam.

    Tänk på att ni hittar bilder från träffen på: http://e31june2008.hanneslindbeck.se

    Kommer fler så fort Holländarna har samlat ihop och skickat upp en DVD med deras bilder.

    Hur många ska till BMW-träffen på Knutstorp i helgen, dvs lördag 2008-08-02 - söndag 2008-08-03?

    Jag ska dit åtminstone imorgon.

    /Hannes



  • Hej Hannes!

    My Swedish is very bad, I can read it better than write it but I wanted to say Hello - I used to live in Limhamm and went to Lund often - I used to hang around at the Kurhus from the university, it ws the only place to get cheap beer in Sweden (plus I met a lot of nice swedish people)

    hej hej
    Jason

  • Hannes.

    Sibir var helt ok.
    Jeg kom hjem dagen før treffet i Sverige, og jeg er glad jeg ikke kjørte på treff.
    Noen dager etter jeg kom hjem starte bilen å lekker kjøleveske, min radiator hadde sprukket.
    Ny radiator ble montert og en uke senere var den også sprukket.
    Det kan være toppakning :(

    Jeg sitter i Busan i Sør-Korea nu, og jeg skal sjekke kompressjonen i motoren når jeg kommer hjem om 12 dager.
    Må topppakning byttes så blir det motor overhaling i vinter, da kommer ikke bilen på veien igjen før april neste år.
    Hva som hender med motoren i så fall er ennu usikkert, men det kan bli litt mer hk i den.

    Gunnherz:
    Skandinavia er vel Norge, Sverige og Danmark, legger man til Finnland og Island så kaller man det for Norden..... Men det går fint :)

    Egil.

    -Egil (thats my name)

    1990 850IA Hartge SC
    2012 M550d Touring

    If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

  • What's the status?


    Noggie, what's the status of your car now? Was is the head gasket?

    I myself is having lots of heating related problem. Have changed termostat and one busted cooler this far. Now I think the problem is due to my hanged watervalves and the ruined auxillary waterpump which sits just under the watervalves.

    If you need a new cooler, I really recommed the one I bought. Not BMW Original (which I use for everything else) but one in stainless steel instead of aluminiom and plastic.

    I bought from this guy in Southern Sweden, perhaps there's an retailer closer to you: http://www.malmobilkyl.se/

    Have ordered new watervalves and aux. pump, but now I don't know how to rinse the system properly before I put everything back.

    The water in the tap where I have my car is very hard (lots of Calcium that is), so I don't want to put that in my cooling system. But I have no idea how to get huge amounts of de-ionized water thru there.

    Anyone have any ideas for rinsing the cooling cirquit?

    /Hannes

  • Hannesl.

    My car is ok now.
    Had the car checked out by a shop, and like I sort of had concluded the head gasket was ok.
    Changed the radiator (not oem) once more and the radiator cap, works fine now.

    Think you can get additives to put in the cooling before you change the coolant, maybe Tunap has this.

    -Egil (thats my name)

    1990 850IA Hartge SC
    2012 M550d Touring

    If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

  • Scandinavians


    Hallo Skandinavere og "nabo" i Stavanger.
    Jeg bor på Karmøy (mellom Stavanger og Bergen i sørvest Norge) og har hatt min 94 CSi i 1,5 år.
    Har ikke møtt på noen artsfrender på veien nei, men har hørt at der er et par eksemplarer i Stv. Har ikke vært veldig aktiv her på forum og nettet,men ser at her er veldig mye nyttig å plukke opp.:winkwink: cu

  • Zitat von Lorents;56181

    Hallo Skandinavere og "nabo" i Stavanger.
    Jeg bor på Karmøy (mellom Stavanger og Bergen i sørvest Norge) og har hatt min 94 CSi i 1,5 år.
    Har ikke møtt på noen artsfrender på veien nei, men har hørt at der er et par eksemplarer i Stv. Har ikke vært veldig aktiv her på forum og nettet,men ser at her er veldig mye nyttig å plukke opp.:winkwink: cu



    Ikke tilfeldigvis en burgunder en jeg møtte på fergekaien på Arsvågen i mai vel?
    Den skulle sørover med fergen, jeg skulle nordover til Bergen en tur.

    Er du så nære så er det jo muligheter for å få til et møte også.

    -Egil (thats my name)

    1990 850IA Hartge SC
    2012 M550d Touring

    If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

  • Diamantsvart, så der er nok en til som i alle fall har vært i området.
    Snakket med BMW/Bavaria på en utstilling i høst og han kunne fortelle om at der var en CSi (rød) kanskje burgunder.... et stykke innenfor Haugesund i fjorden som visstnok var svæææært lite i bruk.
    Jeg har "parkert" for vinteren, men var en tur og luftet den på fredag da.
    Ellers så er jeg en del i Stavanger i jobb sammenheng, så til våren ...
    Er der noen i strøket der nede som har greie på 850 forresten. Tenkte på generell service +++ til våren. Han jeg kjøpte den av hadde god kontakt med GS bildeler Trondheim og de har jo en avdeling i Sirevåg. Har en alarm på rear axle .... som er en gjenganger på CSi`n somkan være alt fra sensorfeil, skitt, hjulstilling, dekkdimensjon +++ ikke noe som MÅ være intakt da den er grei nok i "failsafe" mode. Den har vært OK siden jeg kjøpte den, men her i høst så kom alarmen igjen.

    LV


  • Jeg har hørt snakk om en rødlig en i Haugesunds området jeg også.
    Sånn vilt gjettet vil jeg tro det kan være ca 10-12 biler i fylket.


    Når det gjelder kompetanse ville jeg kontaktet Øyvind Moe på Nylund bil på Hillevåg, han har ca 10 års fartstid fra Bavaria's verksted på 90 tallet før han begynte for seg selv, han skrur kun BMW, men har mye å gjøre så regn med å bestille minst en måned i forveien.
    Alternativt så er det noen tidligere BMW folk på Kvål Auto på Ganddal også, men her må du også være ute i god tid.
    Det er kun disse to stedene jeg kjører min 850.


    Min står utenfor huset ennå, men min unskyldning er at jeg kom hjem i kveld fra Russland, og M3'en er på verksted på Bavaria. Henter den i morgen, så 850'en blir nok klargjort og satt til vinter lagring nå i helga.

    -Egil (thats my name)

    1990 850IA Hartge SC
    2012 M550d Touring

    If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

  • En til 850 i Rogaland Norge


    Hei.

    Har jo snakket flere ganger med Egil nå da, Ringte faktisk til deg også lorentz en gang i vår for og spørre om bilen din var tilsalgs ;)
    Endte opp med og kjøpe en 850CSI i Munchen i sommer. Svart den og (swartz2)

    Hva med ett Skandinavisk treff til våren sommeren??? I Norge kansje???:devilchilli:

    Hilser ellers alle E31 i Skandinavia

    Hilsen Terje

  • Hei på dere...jeg kommer fra Porsgrunn :)
    Har vel så vidt snakket med Noggie og Huldra66 i diverse andre forum.
    Kjøpte en 1995 CIA M73 i mars i år. Petrol Mica blå. Veldig fornøyd med fargen og bilen generelt. Motoren fusket endel, men funnet ut av det nå.
    Bilen har ikke vært registrert de siste 3 åra. Tysk importert...

    Har vært endel innpå Bimmerforums.com og Roadfly og funnet mye nyttig info. Av en eller annen grunn syntes jeg dette forumet så litt rotete ut men har nå begynt å bruke dette forumet også. Ser veldig bra ut og så er det jo flere europèere her og det er en fordel ;)

    Ellers så har vi jo Schmiedmann lokalt her og det er en fordel. De sjekket bilen før jeg kjøpte den. De har tilsynelatende greie på 850er. Men jeg har faktisk erfart at det beste, billigste og lureste på alle måter er å innhente
    info på slike forum som bl.a. dette.

    Welcome to the madness....ja jeg har forstått det nå...haha :harhar:

    Hilsen Thor-Egil

  • Kan jo si hei her jeg også :)


    Har hengt litt rundt på forumet en stund og pratet litt noen av dere andre her via mail o.l.


    Kjøpte en svart metallic M70 850CI i sommer. Faktisk førstegangsregistert som '95 mod, men er bygd i slutten av '93.


    Den ble importert i 2003 (tror jeg det var) og hatt èn eier i Norge før meg som kun har kjørt den ca 20 000km frem til jeg kjøpte den. Jeg kjøpte den igjen via en forhandler som solgte den for kunden, men utifra papirene og standen på bilen er det ikke tvil om at den har vært godt behandlet.


    Litt småpel er det jo alltid. Krangler litt med de klassiske feilene som feilmeldinger på lys, litt ujevn tomgang på kald motor, et par rustroser på takluka osv, men ingenting alvorlig og håper å få tatt det meste nå i vinter. Vel, har en airbag feil som har vist seg å være usedvanlig vanskelig å løse. Ellers mye nytt å lære på disse bilene. Har tidligere hatt en 635csi og en E46 320..


    Har en '70 mod Boble som vinterbil mens BMW'en koser seg i garasjen :laugh:

  • Hej Trono
    Varför inte passa på och komma ner till sverige i slutet på april, det är ju några från norge som skall komma. Du kan ju höra med Nogge eller huldra66.
    Välkommen:top:

  • Hei, ja jeg vurderer faktisk å ta turen. Jeg må bare se at jeg får fri fra jobben og om noen vil være med. Vet ikke om jeg orker å kjøre hele turen alene i bilen ;)

  • Hej
    Ja det vore trevligt om du kommer, det är ju inte så långt från Oslo men vet inte var du befinner dig i norge, har du ingen fru eller flickvän som du kan ta med dig vet att det kommer vara med ett antal.

  • Ser ut som det blir 3-4 stykker som kjører fra Stavanger morningen den 23.
    du befinner deg på sørlandet om jeg ikke husker helt feil?
    Vi tenkte å kjøre tidlig på morgen, i 5 tiden for å nå fergen kl 13. fra sandefjord - strømstad

    Er ikke noe problem å plukke deg opp på veien bort.

    Jeg er veldig positiv til å dra bort, er ennå noe som kan slå feil, med det er over 90% sjanse for at jeg skal bort.

    -Egil (thats my name)

    1990 850IA Hartge SC
    2012 M550d Touring

    If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

  • Aha, ja. Bor 10 min utenfor Kristiansand, så det er absolutt interessant. Har veldig lyst til å få tatt den turen!


    Jeg skal holde dere litt oppdatert når det begynner å nærme seg og si i fra om jeg kommer meg med.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!